Author Topic: T2 laser gratuit  (Read 509 times)

neptuneflorian

• Newbie
  • *
    • View Profile
T2 laser gratuit
« on: May 28, 2018, 11:08:41 PM »
Bonjour,
Dans la version gratuite, as t'on toutes les fonctions ?
Peut on graver la totalité de notre dessin ? Ou grave t'il un simple cadre pour symbolisé le gravage? Ou j'ai un problème ?
Jerome

kibodwin

• Hero Member
    • View Profile
Re: T2 laser gratuit
« Reply #1 on: May 29, 2018, 12:36:25 AM »
oui tout sauf pour 2 limites, le 1er est de ne pas pouvoir sauvegarder le g-code et l'autre, la limite du g-code que l'on peut faire tourner dans le soft.... je crois que c’est limiter a 1000 linges mais suis pas sure de ceci!!
Perso, je l'utilise depuis plusieurs années et j'en suis ravie, fini le workflow compliquer et pénible, ici avec T2Laser ça marche souvent du 1er coup et en plus Zax est super, toujours prêt a répondre au questions ici sur le forum...
n’hésite pas si tu as d'autres questions.
=)
Laser: 2500mw A5 eleksmaker L5, K40 with Cohesion3D mini board, air assist, laser pointer etc..
Software: T2Laser, laserweb4, Repitier, Cura
Prusa i3 Clone GT2560
Anycubic Kossel Delta ramps

Zax

• T2Laser
  • Global Moderator
  • Hero Member
    • View Profile
    • T2Laser
« Reply #2 on: May 29, 2018, 03:39:06 AM »
I would suggest to load the square sample in the Help menu and see if your machine responds correctly when sending that G-code to the laser.

Generally if the jog keys work and the laser on/off manual controls operate as expected it will run G-code as well.

kibodwin

• Hero Member
    • View Profile
« Reply #3 on: May 29, 2018, 04:15:01 AM »
Hi Zax, I think neptuneflorian is bumping into the gcode line limit in the trial version....
I will wait to see what he sais and help him get simple designs to engrave so then he
at least knows their engraver is working correctly with T2Laser!
=)
Laser: 2500mw A5 eleksmaker L5, K40 with Cohesion3D mini board, air assist, laser pointer etc..
Prusa i3 Clone GT2560

Zax

• T2Laser
  • Global Moderator
  • Hero Member
    • View Profile
    • T2Laser
« Reply #4 on: May 29, 2018, 07:28:29 PM »
The trial supports 10,000 lines of raster or 1,000 lines of vector G-code. It would be unusual to hit the limit with vector, at least on a simple job.

kibodwin

• Hero Member
    • View Profile
« Reply #5 on: May 31, 2018, 01:00:37 AM »
I stand corrected, 10000 and not 1000...
I knew there was a limit as I had hit it on the trial version once or twice... Just was not sure of the exact number...
=)
Prusa i3 Clone GT2560